e-mail

visnelirujj@gmail.com

1 Haziran 2016 Çarşamba

Roaccutane serüveni başlıyor

Merhaba...
Yıl olmuş buraya yazmayalı. Mezuniyet, işe başlama derken zaman akmış gitmiş. Yeni düzene kolay alışılmıyor ama çok şükür düzene girdi hayatım. Neyse konumuza dönelim. Başlıktan anlaşıldığı üzere yıllardır ertelediğim, adını duymak istemediğim roaccutane'a bilmeyenler için akne ilacına başladım.


Roaccutane a vitamini içeriyor fakat yüksek dozda alınıyor. Bu ilaçtan korkulmasının sebebi türlü yan etkilere neden oluyor. Uzun bir sürecin ardından (ortalama 6 ay) akneyi tedavi ediyor. Yıllardır bu ilaçtan korktum. O kadar çok araştırdım, blogları okudum ki... Hep benim bu kadar sorunum yok ki dedim kaçtım. Fakat son 2 yıldır cildimde sivilce sorunu oluyordu ve antibiyotiklerle kremlerle azalsa da bir süre sonra yeniliyordu. Uzun süre iyileşmiyordu daha da kötüsü oynamama rağmen iz kalıyordu. Sonunda ertelemenin anlamı yok dedim ve ilaca başlama kararı aldım. İnternette bir sürü blog var bu ilaçla ilgili süreci anlatan ama çoğu yarım bırakılmış belirli bir zamandan sonra. Sevgili güzellik hemşiresi baştan sona süreci yazmış. Bilgi arayanlar göz atabilirler. Ben de kendi sürecimi yazmak istiyorum ne kadar başarılı olurum bilmiyorum ama...

Bugün roaccutane sürecimin 13. Günündeyim. İlk beklenen yan etki dudak kuruluğu ve günde defalarca blistex med plusla nemlendirmeme rağmen evet dudaklarım kuruyo. Çatlama falan olmadı ama. Su içmeye çalışıyorum ama su içme alışkanlığı hiç olmayan bir insan olduğum için bu konuda çok başarılı olamıyorum.
Gözlerim kuruyo normalde lens kullanıyorum fakat bu süreçte mecbur gözlük kullanmak zorunda kalacam ki bu benim için en kötüsü sanırım. Şimdilik refresh kullanarak atlatmaya çalışıyorum göz kuruluğunu yeterli gelmezse başka suni göz yaşlarına geçeceğim.
Eklem ağrılarım var daha 13. Günden ilaçtan mı yorgunluktan mı bilmiyorum.
Depresif halim ara sıra olurdu zaten 2 gündür yataktan çıkmak istemiyorum ama ilaçtandır diyemiyorum. 13 gün çok erken değil mi yan etki görmem için bilemiyorum.

Yüzümde bi değişiklik yok şimdilik. Her hafta gelişmeleri yazmaya çalışcam. Sormak istediklerinizi sorabilirsiniz arkadaşlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder